dinsdag 4 november 2014

Roodkapje...

Ik wou een jasje maken voor de herfst en ik had het patroon al in gedachten.
De Maëlle jas... In het rood, met wat leuke accenten, ik zag het al voor mij.

Een tijdje geleden kocht ik dan ook een knalrode wol met een mooi katoentje voor de voering.
De wol pikt wel maar na een wasbeurt zou dit wel minderen... Dacht ik... Niet dus!

Hhhmmm, niet zo'n geweldige stof om een jas mee te maken en de stof belandde in de kast.

Vorige week postte iemand een foto van een cape voor haar kleine meid. Ik was er direct helemaal weg van!
Eventjes later had ik het patroon en op mijn wekelijkse naaiavond begon ik eraan.

Patroon overnmen, stof knippen en eindelijk kon ik er na een uurtje aan beginnen. Dat steekt me toch altijd tegen dat tekenen en knippen, maar het hoort erbij!
Ik vreesde al dat het niet zou afgeraken op één avond en dat zit niet in mij, als ik ergens aan begin wil ik het direct af! Perfectionist en geen geduld, gaat niet goed samen hoor... 

Niets was minder waar, het patroon zit echt zeer snel in elkaar... Net voor het 22u was alles klaar, thuis moest ik enkel de knoopsgaten nog open maken en de riem erdoor halen.

Het patroon heb ik niet volledig gevolgd, de naden heb ik doorgestikt want dit geeft toch een extra accent en normaal moeten er vooraan nog 2 knopen geplaatst worden maar dat vind ik wat te veel van het goede... Soms is simpel en eenvoudig gewoon perfect.

De voering is een katoentje en de sluiting zijn 2 magneten...


Maar zou het mooi aanpassen?
Vanmorgen werd ons poppemie wakker, zoals altijd direct met een grote smile...
Cape aan en zie hier: het past perfect! En met haar nieuwe schoenen (van een fantastische kinder schoenwinkel uit Nijlen) en kleedje is ze weer een hippe meid!



Patroon Cape: Sophie Jacket
Schoenen: Fee & Amedee
Kleedje: Tweety
Kousen: van de nichtjes ;-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten