woensdag 14 oktober 2015

Appeltjes Maëlle met een streepje glitter...

Sinds de dag dat ik een beetje fatsoenlijk kon naaien zeg ik dat ik een jasje wil maken voor ons poppemie.
De winter van 2014 passeerde, de lente van 2015 ging voorbij en mijn uitgetekende patroon werd stilletjes aan toch wel wat te klein ook.

Tijd, goesting en durf ontbraken een beetje om aan een jas te beginnen!

Maar dan ineens was er ons naaiweekend!
Tijd genoeg, goesting met hopen enkel de durf ontbrak nog een klein beetje maar dan zijn er naaivriendinnen om je aan te moedigen!

Enkele dagen ervoor passeerde ik bij onze  stoffenmadam en in de etalage viel mijn oog al op die betoverende appeltjesstof! Jammer genoeg was de prijs ook navenant maar ach, af en toe kan een folieke wel eens én ik had hier maar een half meterke van nodig. Voor de buitenstof koos ik een klassieke effen kleur maar die vrolijken we op met een zilveren paspel!

Vol goede moed begon ik eraan!
Struikelblok nummer 1: Welke maat moet ik nemen? Ze schommelt tussen een 92 en 98. Ik heb de raad van de naaivriendinnen gevolgd en maatje 98 genomen. Wat ben ik daar blij om!

Struikelblok nummer 2: Nancy had me aangeraden om een wattine als tussenvoering te gebruiken. Zo heb je meer keuze in stof (buitenstof = gabardine / voering = katoen) en heb je toch een lekker warme jas. Maar, waar moet die wattine nu tegen gestikt worden?! Discussiepuntje tussen de naaimadammen ;-) Dan maar een hulplijn inschakelen en eventjes later kunnen we verder na de goede raad van ons stoffenmadam!

En nu zou je denken: Waar zijn struikelblokken 3-4-5-...................
Wel, ze zijn er NIET !

De uitleg van dit patroon is zo duidelijk dat ik zonder problemen het jasje heb kunnen afwerken.
Ik ben eraan begonnen om 11u en om 18u had ik een mooie afgewerkte jas in mijn handen!

En ja, hier ben ik echt fier op! Wie had er nu 2j geleden gedacht dat ik een jas zou maken!?! Ik alvast niet...

Bereid je al maar voor want hier komen de stoeffoto's ;-)



 
Kiekeboe, daar zijn de appeltjes!

Om de appeltjes toch ook een beetje te tonen aan de buitenkant 
komen ze piepen aan de mouwen en als voering van de zakjes... 

 Ideaal om schelpjes te gaan zoeken met haar neefje! 




Patroon: Maëlle mantel - Ienemiene
Zilveren paspel - Blauwe Knoopjes



8 opmerkingen:

  1. Oh, zo tof. Leuk vestje... dr zal ze veel geniet van hbb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo schoon!! Zie ze blinken :) En is dat nu warm genoeg, gabardine, katoen en wattine? Ik vind dat altijd zo moeilijk bij jasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor! Tis echt een dik jasje... En met een leuke sjaal en muts erbij kan ze wel tegen de eerste koude winterdagen!

      Verwijderen
  3. Erg mooi... ik maakte de Maëlle 2 jaar geleden ook voor beide dochters... misschien moet ik wel eens een nieuwe versie maken voor deze winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi en waar stikte je de wattine nou tegenaan, die info mistte ik dan weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als eerste aan de voering gestikt met zigzagsteek en dan werk je verder met je katoentje+wattine en behandel je dit als 1 stuk...

      Verwijderen