vrijdag 5 februari 2016

Mijn schattig carnaval clowntje...

Een maand, ze gaat al een volledige maand naar school!
En na die ene maand kan mama al achter haar naaimachine kruipen want carnaval valt vroeg dit jaar!

Maar mama moest mama niet zijn als ze al geen ideetjes had!
1 ding stond vast, ik maak er geen K3'tje, prinses of Elza van... zolang ik nog iets in de pap te brokken heb op gebied van vestimentaire keuzes zal ik die kans zeker benutten ☺

Begrijp  me niet verkeerd hoor, de prinsesjes zijn zo mooi, de K3'tjes springen eruit  en de Elza's blijven populair maar ze zijn toch met zoveel ;-)

Ik ga voor een old school, traditioneel, schattig clowntje!

Een berg tule, streepjesstof, vrolijke hartjes en we kunnen eraan beginnen!
Het rokje is echt poepsimpel, je hebt er eigenlijk zelfs geen naaimachine, naald of draad voor nodig!
Je knipt linten tule en knoopt die over een rek of lint.
Inspiratie vond ik hier en een tutorial hier, lang leve pinterest!

Een witte tshirt waar ik 2 stroken hartjesstof op stikte geven het idee dat ze bretelletjes aan heeft.
Een clown kan niet zonder grote strik! Opnieuw pinterest to the rescue... hier vind je de tutorial.

Mijn bedoeling was om een hoedje erbij te maken maar jammer genoeg is het niet stabiel genoeg. Inspiratie heb ik opgedaan uit mijn nieuwe geweldige boek '199 diys voor jezelf en je huis'. Aanrader hoor!

Dus last minute heb ik nog 2 strikjes gemaakt en aan haarrekjes genaaid...

Zeg nu zelf, is ze niet het schattigste clowntje ever?! ❤






 

 Stof: De stoffenstraat 

2 opmerkingen: