maandag 29 december 2014

Koopje gedaan - Charles Pants - Cirkelsjaal... Kortom TOPweekend!

We hebben een weekend achter de rug dat echt geslaagd is.
Geslaagd om volgende redenen:

- een super koopje op de rommelmarkt
- nog een koopje in een nieuwe favo winkel
- een avondje achter het naaimachien met als resultaat een hippe short voor de dochter
- een zondag mét winteruur maar ook mét een dochter die toch uitslaapt tot 9u !
- een super leuk maar super druk bezoek aan het zwembad op zondagvoormiddag
- met als afsluiter een wandeling in het dorp, incl fotoshoot in een stukje bos én een eerste ritje op de paardemolen (deze was niet zo geslaagd -> traantjes )
- en als kers op de taart nog een gezellig avondje bij de familie!
Wat wil je eigenlijk nog meer?!

En over de 3 eerste puntjes, daar komt uiteraard wat meer uitleg aan te pas!

Elke zaterdag is er een rommelmarkt bij ons in de buurt. Af en toe gaan we daar eens naartoe maar eigenlijk hebben we nog niet echt iets op de kop kunnen tikken.
Maar, deze keer was het wel van dat! Ineens zag ik een oude naaimachine staan blinken!!!
Zo mooi!!!! Het interesseerde me niet of ze nog werkte, ik zou er wel een plaatsje voor vinden !
Hoppa, we sturen de husband erop af (want zelf ben ik niet zo goed in onderhandelen) en enkele minuten later heeft hij het machien vast voor de geweldige prijs van € 13!

 


En zie ze nu staan blinken op mijn stoffenkast! 



Dan gaan we over naar puntje 2:
De dochter heeft een nieuwe muts nodig! Vorig jaar heb ik er zelf enkele gemaakt maar daar had ik nu eens geen goesting in!
Na de rommelmarkt stoppen we even in de nieuwe winkel van een oude schoolvriendin (jaja, lagere school zelfs)Mini Mooi ! Zo'n leuk, hip winkeltje met 2 fantastische verkoopsters! Echt de moeite om langs te gaan als je kids onder de 3 jaar zijn of als je zwanger bent en je een toffe geboortelijst wilt leggen! Als er bij ons ooit een 2de deugniet komt, dan weten we zeker waar we naartoe gaan!
Zoals verwacht vond ik daar de perfecte muts!

's Avonds was er geen bal op de tv, dus zet ik mij voor mijn naaimachien. Ik had al enkele voorbeeldjes gezien van de Charles Pants in short versie, super leuk toch! Met een broekkous (of kousenbroek of maillots voor de niet-kempenaars :-D ) eronder is dit écht tof!
Ik had nog een overschotje van mijn jeansstof, nog enkele leuke knopen en een bijpassend stofje in mijn kast liggen.
Et voila, 3 uurtjes later is de short af! Ik heb gekozen om de onderkant niet om te zomen want ik had schrik dat dit wat te kort zou worden dus heb ik met een paspel gewerkt.

Gelukkig spreekt ons poppemie nog niet tegen want hier komt moeder weer af met haar fototoestel. Ik kan me nu al voorstellen dat ze binnen enkele jaren zegt: Mamaaaaa, moet dat nu echt?!
Nu zucht de husband eens: wééral foto's?!

En dan komen de instructies:
- Schat, haar trui zit niet juist.
- Zet je haar muts eens goed.
- Laat je ze lachen?
- Ze moet naar mij kijken he.
- Nu daar nog enkele gaan foto's nemen !


De cirkelsjaal is vorige week nog met de rapte gemaakt.
Omdat er wel wat geïnteresseerden zijn naar afmetingen voor cirkelsjaals: 
Deze is 1m (van elke stof) lang en 20 cm breed
Tricot: De Stoffenmadam
Fleece: restje van hier thuis





Dus bij deze: Merci ventje! Zonder u zouden er niet zo'n mooie foto's gemaakt kunnen worden !








2 opmerkingen:

  1. heel mooi koopje hoor en ze staat mooi op je kast en die muts is ook heel mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n prachtige naaimachine! Ik zou ze ook niet hebben kunnen laten staan :)

    BeantwoordenVerwijderen