zondag 10 mei 2015

Stripes and pink

De zomerdagen komen eraan (hoop ik toch) dus het is hoog tijd om de zomergarderobe van ons pruts aan te vullen!

Deze week heb ik me gewaagd aan een nieuw patroontje dat nog maar net uitgekomen is nl. de ava dress.
Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste jurken die ik al gemaakt heb maar nog eventjes geduld, ik heb nog geen tijd gehad om er mooie foto's van te nemen. Bovendien is het een kleedje voor ons pruts haar verjaardag deze week! Jaja, ze wordt al 2 jaar!!!

Vandaag heb ik op 1,5u een jurkje in elkaar gestoken én een bijpassende legging! Ja, je leest het goed, het ging super vlot!
Met kerstmis heb ik het 2de boek van Stof voor Durf Het Zelvers gekregen en ik was direct weg van de terugflapmouwtjes. Reden te meer om dit eindelijk eens te proberen...

Uiteindelijk is het bijna exact hetzelfde kleedje geworden als in het boek! Ik had nog een streepjesstofje liggen en een restje roze katoen! Waarom dan niet hetzelfde maken... Na een uur was mijn jurkje af, eens je het basispatroon kent is het zo leuk om ermee te spelen!

Van een restje zwarte tricot heb ik op een half uurtje tijd een legging gemaakt. Ik gebruikte hiervoor het 'Viola Legging' patroon uit La Maison Victor editie 2 maar ik heb er wel een kortere versie van gemaakt. Hier gaan er zeker nog van volgen!!!

Mijn zotte mie was er blij mee, mama ook en het zonnetje was van de partij! Wat wil je nog meer!



zotte doos!


                            




2 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ben ook een grote fan van de terugflap mouwtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Streepjes zijn altijd goed en de combinatie met roze is echt super! Ze staat er mooi mee!

    BeantwoordenVerwijderen